Delivery only € 9.80 for all orders in Italy

27.00
(Including tax)
Short description:
From the harvest betrayed of Merlot di Foderà grapes this wine is born, with a deep red color, deep and impenetrable, it has fragrant scents of great concentration. Notes of ripe black cherry, wild blackberry and licorice emerge in an intriguing blend of extraordinary sensations. In the mouth...
TMFOR
In stock
+

From the harvest betrayed of Merlot di Foderà grapes this wine is born, with a deep red color, deep and impenetrable, it has fragrant scents of great concentration. Notes of ripe black cherry, wild blackberry and licorice emerge in an intriguing blend of extraordinary sensations. In the mouth it is sweet, velvety, creamy but not cloying. With chocolate desserts it is unsurpassed.

No posts found

Write a review

Other products that may interest you

Customers also bought .....

Producer

La storia di questa cantina ebbe inizio verso la metà del 1800, più precisamente nel 1849, quando il mio bisarcavolo Matteo Foderà cominciò a vinificare le uve delle proprie vigne nella cantina di famiglia in Contrada Giardinello. Il vino ottenuto da lui e dalle quattro generazioni successive è stato venduto, per oltre un secolo, ai tavernari del trapanese e alle ditte locali che lo utilizzavano come base per il vino Marsala. È nel 2001 che mio padre, il vignaiolo Antonino Foderà, decide di avviare per la prima volta la produzione di vino in bottiglia. Vedono così la luce le prime 2700 bottiglie di Merlot Foderà. Un vino di grande struttura che ottiene sin dalla prima annata un ottimo riscontro anche sul mercato. Poche bottiglie di quella avventurosa annata sono tuttora custodite gelosamente in cantina.

Gift ideas

What customers say

Stay Connected

Enter your email address to receive special offers and promotions.