We ship to over 39 countries worldwide !!!
100% tracked and insured shipping.
-20%
Jemara Passito di Pantelleria DOP Martinez Martinez

Year 2015, Fortified wine, Producer:Martinez

Wonderful with almond paste, chocolate, dried fruit, baked pastry and cheese.

22.50
List price: 28.00 (Including tax)
Short description:
Jemara is a natural passito, without added alcohol, son of the island of Pantelleria, where the entire production process is developed up to the bottling, as foreseen by the Production Disciplinary. It is obtained from the Zibibbo variety which has in it all that encompasses this splendid...
JPNMAR
In stock
+

Jemara is a natural passito, without added alcohol, son of the island of Pantelleria, where the entire production process is developed up to the bottling, as foreseen by the Production Disciplinary. It is obtained from the Zibibbo variety which has in it all that encompasses this splendid island: sun, volcanic soil, warm African winds. The grapes, after being dried in the sun, are left to macerate in the must throughout the fermentation, giving unmistakable sweet and honeyed notes.

Type:
Fortified wine
Year:
Year 2015
Classificazione:
DOC Passito di Pantelleria
Producer:
Martinez
Format:
0.5 L MEDIUM
Alcoholic degree:
14.00% by volume
province:
Trapani

Gift ideas

Other products that may interest you

Customers also bought .....

Gift ideas

Producer

La Cantina Martinez è una tra le più antiche aziende a custodire la tradizione produttiva del vino Marsala sempre attraverso la stessa famiglia. Le porte dell’azienda sono aperte a quanti desiderano scoprire più da vicino il mondo dei vini Marsala: qui la degustazione non interessa solo occhi, naso e palato, ma inizia dalle orecchie e dal cuore, con il racconto di una storia affascinante che attraverso i secoli continua a vivere in ogni calice. Dal fondatore Carlo Martinez ai suoi discendenti la parola d'ordine immutata nei decenni è la costante ricerca della qualità, che il consumatore può ritrovare garantita in ogni autentica bottiglia Martinez. Ingredienti irrinunciabili per un risultato tanto suadente sono un'accurata selezione delle uve che i tecnici dell'azienda scelgono presso piccoli viticultori locali, l'esperienza che solo una tradizione produttiva tanto lunga sa dare e la passione autentica che di generazione in generazione si tramanda e si riversa in ogni bottiglia. È un rapporto intimo quello che lega prodotto e produttore il quale con cura sa attendere pazientemente il meglio dal suo prodotto. Solo il 10% circa delle riserve della cantina viene infatti immesso nel mercato dopo essere stato pazientemente invecchiato in fusti di rovere.

Announcements

What customers say

Stay Connected

Enter your email address to receive special offers and promotions.