Delivery only € 9.80 for all orders in Italy

Year 2017

Exceptional meditation wine to sip while reading a book, listening to music or smoking a cigar. A romantic wine to be enjoyed in sweet company. Its particular fragrance makes it suitable to be paired with aged cheeses and perfect to end a meal with ricotta and dried fruit desserts.

10.50
(Including tax)
Short description:
It is the place where you can breathe an air of history, where the heat of the sun becomes wine. The best Zibibbo grapes wrapped in rays wither on the vineyards of the district, where an ancient beam center of agricultural activities was built by a famous Anglo-Saxon businessman, John...
PASPAO
In stock
+

It is the place where you can breathe an air of history, where the heat of the sun becomes wine. The best Zibibbo grapes wrapped in rays wither on the vineyards of the district, where an ancient beam center of agricultural activities was built by a famous Anglo-Saxon businessman, John Woodhouse. The passito is full of sweetness and kindness, the reflection of the attention we have during the harvest of the last days of August. Baronazzo Amafi is romantic and melancholic together, like a poet in search of love and inspiration.

Year:
Year 2017
Classification:
Passito
Vines:
Zibibbo
Format:
0.5 L MEDIUM
Alcoholic degree:
14.00% by volume
province:
Trapani

No posts found

Write a review

Other products that may interest you

Customers also bought .....

Producer

Cantine Paolini ha una storia lunga oltre mezzo secolo che ha inizio nel 1964 a Marsala, la città più occidentale della Sicilia. In un territorio fertile per la coltura delle viti e per la cooperazione, un gruppo di lungimiranti vignaioli pensò di unire le singole forze e competenze per valorizzare i suoli più vocati e migliorare la produzione di uve in vino. Nel 1972 si è realizzata la prima vendemmia e da allora il percorso della Cantina è in continua espansione. Il centro rurale un tempo abitato dai vignaioli si trova nella contrada Paolini, da cui la Cantina prende il nome. Le origini del nome sono ancora più antiche, risalgono infatti agli inizi del ‘500 quando l’ordine monastico Paolotti si avviò alla coltivazione delle vigne negli stessi luoghi di oggi.Quello che era il piccolo gruppo di vignaioli ora è una famiglia di 1000 membri che rappresentano il cuore pulsante della nostra attività e le cui uve giungono qui nella Cantina Paolini. Tra i più grandi della Sicilia, il vigneto si estende per 3.000 ettari sul versante orientale e meridionale dei comuni siciliani di Marsala, Trapani, Salemi e Mazara del Vallo. In queste terre dall’elevata vocazione, i mille vignaioli tramandano la loro passione per la vite da padre in figlio.

Gift ideas

What customers say

Stay Connected

Enter your email address to receive special offers and promotions.